• Woordkleur

5 redenen om een copywriter in te schakelen

Stel je voor: je bent werkzaam als marketing- en communicatieprofessional. Er wordt van je verwacht dat je een duizendpoot bent en werkelijk alles kunt en doet. Je moet creatief genoeg zijn om campagnes te verzinnen, je moet basiskennis SEO en SEA beheersen, je moet commercieel genoeg zijn om leads te genereren, tactisch genoeg zijn om externe woordvoering te kunnen doen en als het even meezit kun je ook nog schrijven. Herkenbaar?


Soms is het juist een kracht om zaken uit te besteden. Weten wat je wél, maar ook wat je juist niet moet doen. Daarom geef ik je 5 redenen om een professional in te schakelen voor het schrijven van jouw teksten.


1. Tijdwinst.


Een krachtige, boeiende en effectieve tekst schrijven kost tijd. Veel tijd. En als goede marketeer moet je keuzes maken. Wat heeft prioriteit? Waar ga ik mijn tijd aan besteden? Een sterk whitepaper levert veel leads op, maar wat kost het als je dat zelf moet schrijven? En wat kost het als je dat uitbesteedt? Aan jou de keuze.


2. Specialisme.


Je wilt een overtuigende en effectieve tekst die begrepen wordt door jouw doelgroep. Soms is dat een nieuwsbrief voor het behoud van jouw klanten; soms is dat een een wervende brochuretekst. Je wilt dat mensen de tekst lezen, maar ook dat ze actie ondernemen. Het moet tenslotte wel iets opleveren. Een professioneel tekstschrijver is erin gespecialiseerd om jouw doelgroep tot actie aan te zetten.


3. Te veel kennis.


Jij kent jouw organisatie als geen ander. Jij weet waar jouw bedrijf goed in is, wat de concurrentie doet en wat de huisstijl is. Soms is te veel kennis ook een valkuil. Wat is nu écht belangrijk? Zijn jouw USP’s echt zo uniek of heeft elke concurrent die termen op de website staan? Een buitenstaander kan jou helpen de kernboodschap te bepalen.


4. De welbekende ‘frisse blik’. Need I say more?


5. Extra service.


Teksten zijn ontzettend belangrijk en elke tekst verdient aandacht. Ze zijn echter ook slechts een klein onderdeel van je (marketing)communicatiestrategie. Wat wil je komend jaar bereiken? Hoe breng je jouw boodschap zo goed mogelijk over naar zowel de interne- als externe klant? Een goede tekstschrijver denkt met je mee en geeft advies.


Wat was voor jou de reden om een professioneel tekstschrijver in te schakelen? Wat heeft het je opgeleverd? Laat het me weten in een reactie.








0 keer bekeken

Copyright Woordkleur 2018 

Tekstbureau Den Haag | marjolijn@woordkleur.nl | 06-38345648 | Algemene voorwaarden | Privacy 

Tekstschrijver | Copywriter | Redacteur

  • LinkedIn Woordkleur
  • Facebook Woordkleur
  • Twitter Woordkleur
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now